top of page

״לא הצלחתי לעבור אפילו לא את הלילה הראשון של הקונגרס מבלי שמוביל שיכור ינסה לדחוף אותי לסלטה לאחור״

עונת הפסטיבלים התחילה וזה זמן טוב להציף נושא.


סטורי של serenaspearsdance, תורגם מאנגלית:


זה התחיל בתור מה שהרגיש כמו הפלה [...] אז זרמתי. אבל אז המומנט כלפי מטה המשיך. מצאתי את עצמי עם הגב על הברך שלו בזמן שהוא דוחף את פלג הגוף העליון שלי לאחור כל-כך הרבה עד שהרגליים שלי עפו באוויר מאחורי הכתפיים שלו. הכל קרה כל-כך מהר, אבל בזמן שהרגליים שלי עזבו את הקרקע, הקשחתי את עצמי כדי להגן על הגב וצעקתי ״וואה וואה וואה!״ 😤😡 הוא הוריד אותי אבל נראה מופתע לגמרי שמצאתי את התרגיל הזה כבלתי מקובל בכל צורה. […] לחברי הרקדנים החברתיים, במיוחד אם אתם לא מכירים מישהו את הגוף שלו.ה, תהיו מתחשבים בתרגילים שאתם מבקשים מהם.ן לבצע, ותנו להם את ההזדמנות להגן על עצמם. ואם אי פעם תרגישו אותי מתקשה, זה בטח בגלל שאני חווה מחדש טראומת ריקוד מזה שסמכתי על אדם זר עם הגוף שלי והוא ניצל את הפתיחות שלי.

*הסטורי הזה לווה בפוסט פייסבוק שמסביר על ההבדלים בין ריקודים חברתיים לריקודי שואו (פרפורמנס), לסקרנים, כאן תוכלו למצוא את הפוסט בעברית


בפסטיבלים אנחנו נחשפים להמון מדריכים ופרפורמרים, רואים המון דמואים מהממים של זוגות שמתרגלים ורוקדים שעות על גבי שעות יחד. זה מוציא את העיניים ואנחנו הכי רוצים ללמוד איזה רצף מגניב שהם עשו.


חשוב מאוד להיות ביקורתיים גם לדברים שרק ראינו בדמו אבל גם לדברים שמדריכים אורחים בפסטיבלים מלמדים אותנו - תשאלו את עצמכם:


  1. האמת זה תרגיל מובל או שזו כוריאוגרפייה.

  2. גם אם זה מובל, האם זה מתאים לרחבת הסושיאל עם פרטנרית שאני לא מכיר. האם הידיים שלי נמצאות במקומות שאני הייתי רוצה שאדם זר יניח אותן עליהם?

  3. האם לכל אחת יש את הגמישות והיכולת לבצע את זה כמו שראיתי בשיעור? או שזה דורש התאמות שכדאי לי לבדוק קודם עם מדריך מנוסה לפני שאני מיישם ברחבה.


ביקורתיות היא חשובה. בפסטיבלים הרבה פעמים מלמדים וריאציות שנועדו להרשים ולחדש, וכדאי להיות ערים לזה. כולנו באים להנות (ולהשתכר), ואנחנו רוצים לחזור אחרי הסופ״ש בריאים ושלמים וכשירים לרקוד עוד שנים רבות.


תשמרו על עצמכם ועל הרקדנים והרקדניות שאיתכם ❤️



43 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page